Mòbils a l’aula, ¿s’han de permetre?

Font: Pixabay

 ¿Mòbils Sí o Mòbils No?

Article escrit per Raimon Jiménez Viñals, Cap d’estudis de CETUC.

Quants cops ens hem enfadat quan els nostres alumnes fan servir el mòbil a classe? i quants cops hem acabat expulsant un alumne per aquest motiu? Segur que molts hem requisat mòbils i, fins i tot, hem tingut disputes amb els pares per aquest motiu. O hem anat a classe amb la caixeta per tal que tothom hi dipositi l’aparell demoníac. Realment el problema dels mòbils s’ha convertit en un dels principals cavalls de batalla per a professors i centres.

Les estratègies adoptades pels docents poden ser molt diverses. Personalment, una de les que m’ha donat més bons resultats és la de la caixeta, però deixant a criteri dels propis alumnes la necessitat de fer-ho. Resulta que la majoria el dipositaven, i no tan sols això, sinó que a la classe següent em reclamaven la caixeta per poder-lo deixar. L’evidència és que en la major part dels casos no es tracta de desinterès en vers el contingut de la classe, és tan simple com la pura addicció a la petita màquina infernal.

Una addicció cal sempre tractar-la com a tal, amb actitud oberta, evitant l’enfrontament i l’autoritarisme i partint de la base que l’addicte és conscient del seu problema i és el primer interessat a solucionar-lo. En el cas del mòbils, no podríem fins i tot treure’n profit? Es parla continuadament de l’ús de les TIC a les aules, presumim de que les apliquem d’aquesta o d’aquesta altra manera o, fins i tot, competim per veure quin ús en fem traient importància al profit que en treuen o la valoració que en fan els nostres alumnes.

Doncs bé, en això mateix ja hi ha pensat molta gent que s’ha tornat més tolerant amb l’ús del mòbil per part dels alumnes, quan descobreix que el fan servir per fer operacions quan es deixen la calculadora o per cercar aquella informació que els professors deixem a mitges amb un “ja us ho miraré” a una velocitat miraculosa, per tal de compartir-la a classe. I aquesta gent ha anat més enllà i ha buscat maneres de treure profit als mòbils a classe. Així han aparegut multitud d’app’s d’aplicació directa a l’aula, que es poden trobar fàcilment a la xarxa i que de ben segur faciliten allò tant desitjat pels docents que és la interactivitat amb els nostres alumnes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Scroll to top

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies